0308 Omschrijving van de functies - Administratie

Paritair (sub-)Comité nr.:
302.00.00-00.00

Bijwerking: 16/06/2009
Geldig vanaf: 01/10/2007

  • magazijnier(ster) (Code 801);
  • econo(o)m(e) (Code 802);
  • aanko(o)p(st)er, manager purchasing / purchaser (Code 803);
  • F & B analyst, controller, controleur / -euse (Code 804);
  • gerant, restaurantmanager (Code 805);
  • assistent(e) zaakvoerder (Code 806);
  • front office manager, verantwoordelijke receptie (Code 807);
  • assistent(e) banketmanager (Code 809);
  • verantwoordelijke diëtetiek (Code 812);
  • diëtist(e) (Code 813);
  • boordhofmeester(es) (Code 814);
  • adjunct boordhofmeester(es) (Code 815);
  • kwaliteitscontroleur / -euse (Code 816);
  • bediende boekhouding, medewerk(st)er crediteuren / debiteuren, administratief bediende (Code 817);
  • (hoofd)boekhoud(st)er (Code 818);
  • medewerk(st)er loonadministratie (Code 819);
  • nightauditor, coördinator ontvangsten (Code 821);
  • systeemoperator, verantwoordelijke informatica (Code 822);
  • commerciële medewerk(st)er, vertegenwoordig(st)er, sales promotor, sales executive, sales representative (Code 824);
  • medewerk(st)er pr / marketing / publiciteit (Code 825);
  • assistent(e) van de personeelsverantwoordelijke (Code 826A);
  • medewerk(st)er personeelsadministratie (Code 826B);
  • opleidingsverantwoordelijke (Code 827);
  • secretaresse, secretaris (Code 828);
  • directiesecretaresse, directiesecretaris (Code 829);
  • verantwoordelijke camping (Code 834);
  • assistent(e) kwaliteit en preventie (Code 835).
functiecode functietitel
801 magazijnier(ster)
802 econo(o)m(e)
803 aanko(o)p(st)er
manager purchasing / purchaser
804 F & B analyst
controller
controleur / -euse
805 gerant
restaurantmanager
806 assistent(e) zaakvoerder
807 front office manager
verantwoordelijke receptie
809 assistent(e) banketmanager
812 verantwoordelijke diëtetiek
813 diëtist(e)
814 boordhofmeester(es)
815 adjunct boordhofmeester(es)
816 kwaliteitscontroleur / -euse
817 bediende boekhouding
medewerk(st)er crediteuren /
debiteuren
administratief bediende
818 (hoofd)boekhoud(st)er
819 medewerk(st)er loonadministratie
821 nightauditor
coördinator ontvangsten
822 systeemoperator
verantwoordelijke informatica
824 commerciële medewerk(st)er
vertegenwoordig(st)er
sales promotor
sales executive
sales representative
825 medewerk(st)er pr / marketing / publiciteit
826A assistent(e) van de personeelsverantwoordelijke
826B medewerk(st)er personeelsadministratie
827 opleidingsverantwoordelijke
828 secretaresse
secretaris
829 directiesecretaresse
directiesecretaris
834 verantwoordelijke camping
835 assistent(e) kwaliteit en preventie

Functie : magazijnier(ster)

Code : HRC. REF. 801

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE - MAGAZIJN

Functiecategorie: V

ORGANISATIE

Ressorteert onder de verantwoordelijke econoom of verantwoordelijke boekhouding of de zaakvoerder.

DOEL

Ontvangen en stockeren van levensmiddelen en dranken alsook alle andere goederen. Interne distributie verschillende departementen. Rangschikken en organisatie van de magazijnen.

HOOFDTAKEN

  • Ontvangt dagelijks leveringen.
  • Controleert kwantiteit (aantal - gewicht) en kwaliteit (versheidsdatum), verifiëert de levering met de bestelbon. Behandelt retouren, signaleert afwijkingen.
  • Stockeert de goederen in het magazijn, in koel-en vrieskamer; zorgt voor een efficiënte opslag volgens FIFO-principe, geeft aan voor welke diensten de goederen bestemd zijn.
  • Verzorgt interne verdeling van de goederen naar verschillende departementen (volgens interne bestelbon); regelt spoedleveringen.
  • Administratie : houdt het voorraadsysteem bij, controleert en volgt de voorraad op.
  • Staat in voor orde en netheid magazijn en frigo's, kuist kade en werkplaatsen.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • kwalitatief voorraadbeheer van voedingsmiddelen, dranken en alle andere goederen, controle houdbaarheid produkten, hanteren van FIFO-principe;
  • kwalitatieve en hygiënische opslag, orde en netheid;
  • vlotte en tijdige bevoorrading;

1.2. Gevolgen

  • verlies of breuk grondstoffen (vb. bedorven produkten);
  • laattijdige verdeling heeft invloed op werkorganisatie van andere afdelingen.

2. KENNIS EN KUNDE

  • warenkennis;
  • inzicht in stockeren en bewaren van levensmiddelen;
  • kennis van prioriteiten in werkorganisatie;
  • eenvoudige administratieve verwerkingen;
  • gebruik PC.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • verlies of schade grondstoffen;
  • signaleert problemen aan verantwoordelijke;
  • volgt richtlijnen i.v.m. stockbeheer.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling : uitwisselen van informatie - dienstverlenend voorkomen;
  • schriftelijk : bijhouden van kaartsysteem, inventaris;
  • intern : met verschillende departementen vb. keukenchef, zaalverantwoordelijke, aankoopdienst enz.
  • extern : chauffeurs van leveranciers.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : dragen, verplaatsen en stockeren van koopwaren;
  2. Houding : lopend - staand - inspannende houding (tillen);
  3. Werksfeer : temperatuursverschillen en tocht (kade - koelkamer - keuken);
  4. Risico : lichte kneuzingen.

Functie : econoom(e)

Code : HRC. REF. 802

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE - ECONOMAAT

Functiecategorie: VI

ORGANISATIE

Ressorteert onder de verantwoordelijke van de aankoopdienst, de boekhouding of de zaakvoerder. Indien er magazijnier(s) zijn tewerkgesteld, geeft de econoom aan hen instructies.

DOEL

Supervisie goederenverkeer - voorraadbeheer. Organisatie interne verdeling.

Administratieve verwerking.

HOOFDTAKEN

1. Coördineert bestellingen en leveringen:

  • centraliseert de bestellingen van verschillende departementen of krijgt bestellijsten;
  • plaatst de (dagdagelijkse) bestellingen bij de leveranciers (meestal telefonisch) (omvangrijke bestellingen worden geplaatst door de aankoopdienst);
  • controleert leveringen (kwantiteit-kwaliteit) conform bestel/leveringsbonnen;
  • signaleert afwijkingen en zorgt voor retourzendingen;
  • zorgt voor efficiënt en verantwoord stockbeheer.

2. Organiseert en superviseert de interne verdeling van de goederen naar verschillende departementen :

  • controleert het in- en uitgaande goederenverkeer van het magazijn; zorgt voor tijdige bevoorrading;
  • geeft instructies aan de magazijnier(s) of de aangestelde(n) intern transport;
  • staat permanent in contact met het magazijn, de produktie (keuken/zaal e.a.) en de administratieve diensten (vb. aankoop en boekhouding);
  • zorgt voor spoedbestellingen/leveringen.

3. Verwerkt gegevens van :

  • bestellingen/leveringen (geautomatiseerd of kaartensysteem): vb. artikelnummer, leveranciersgegevens, hoeveelheid, prijs enz.;
  • in- en uitgaande goederen uit het magazijn naar de departementen;
  • voorraad en inventaris;
  • verbruik, breuk, kostprijzen, orders enz.;
  • geeft exacte informatie over stand van zaken.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • efficiënte en tijdige bestellingen-leveringen-interne verdeling; optimaal stockbeheer (is kapitaalintensief);
  • controle kwaliteit en kwantiteit;
  • werkorganisatie;
  • correcte en exacte gegevensverwerking en informatie;
  • orde, netheid en hygiëne in magazijnen;

1.2. Gevolgen

  • invloed op werkorganisatie van anderen;
  • voorraadtekort/overschot : financiële invloed;
  • gegevensverwerking invloed op prognoses.

2. KENNIS EN KUNDE

  • inzicht logistiek;
  • kennis verschillende artikelen - departementen;
  • enige bedrijfskennis - interne organisatie;
  • formaliteiten bestellingen/leveringen;
  • gegevensverwerking.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • problemen hebben gevolgen voor een werkéénheid;
  • prioriteiten stellen - alternatieven zoeken;
  • oplossing binnen bepaalde richtlijnen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk;
  • met verantwoordelijken, leveranciers en personeel soms geconfronteerd met tegengestelde belangen.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : tempodruk;
  4. Risico : ---

Functie : aanko(o)p(st)er /manager purchasing/purchaser

Code : HRC. REF. 803

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE – AANKOOPDIENST

Functiecategorie: VII

ORGANISATIE

Ressorteert onder de directie of de gerant.

DOEL

Plaatst en coördineert bestellingen en leveringen. Administratieve opvolging. Informatie en advies.

HOOFDTAKEN

1. Plaatst en coördineert bestellingen en leveringen :

  • plaatst bestellingen bij leveranciers; regelt spoedbestellingen;
  • onderhoudt contacten met leveranciers;
  • houdt toezicht op de uitvoering van leveringen en volgt de problemen op die gerapporteerd werden door de betrokken verantwoordelijken.

2. Administratieve opvolging :

  • controleert facturen conform bestel/leveringsbonnen; signaleert afwijkingen en lost problemen op;
  • staat in voor de gegevensverwerking en codering van artikelen, assortimenten, voorraad enz.;
  • maakt statistieken op basis van allerlei gegevens teneinde een commerciële strategie te ontwikkelen;
  • assisteert bij het opstellen van voorlopige en definitieve begroting.

3. Informatie en dossiers :

  • verzamelt informatie voor omvangrijke aankoopcontracten; houdt hierover dossiers bij;
  • vraagt naar monsters en ontvangt vertegenwoordigers;
  • doet aanvraag van prijsoffertes bij de leveranciers, maakt prijsvergelijkingen;
  • analyseert marktevoluties;
  • geeft advies over aankopen aan de verantwoordelijke van de dienst, doet aankoopvoorstellen en geeft suggesties.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • optimaal aankoopbeheer (is kapitaalintensief), vlot goederenverkeer, efficiënte en tijdige bevoorrading;
  • bestellingen en leveringen conform overeenkomsten;
  • correcte en exacte gegevensverwerking en informatie.

2. KENNIS EN KUNDE

  • warenkennis en kennis van de markt;
  • kennis van bedrijfsnormen, interne procedures en politiek van de onderneming, met betrekking tot de aankoopdienst;
  • interne organisatie;
  • formaliteiten en contracten bestellingen/leveringen;
  • gegevensverwerking.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • prioriteiten stellen - alternatieven zoeken;
  • oplossing binnen bepaalde richtlijnen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk met verantwoordelijken, leveranciers en personeel;
  • wordt geconfronteerd met tegengestelde belangen.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : gebruik van PC;
  4. Risico : ---

Functie : F & B analyst (controller) / controleur(euse)

Code : HRC. REF. 804

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE - F&B

Functiecategorie: VI

ORGANISATIE

Rapporterend aan de verantwoordelijke financiële dienst.

DOEL

Gegevensverwerking. Controle, analyse, interpretatie en toelichting.

HOOFDTAKEN

Gegevensverwerking :

  • Centraliseert en verwerkt alle gegevens over:

    • in- en uitgaande goederenstroom (magazijnen);
    • verbruik/verkoop van voedsel en dranken;
    • kassarapporten.
  • Consolideert deze gegevens van verschillende departementen en/of vestigingen; controleert gegevensverwerking conform richtlijnen;
  • Maakt overzichten.
  • Voert verschillende kosten- en batenanalyses uit over verschillende deelactiviteiten (restaurant, banket).
  • Interpreteert gegevens, spoort fouten en afwijkingen op, zoekt naar oplossingen, geeft hierover de nodige toelichting en advies aan de betrokken verantwoordelijken.
  • Stelt statistieken op en houdt deze up-to-date.
  • Verifieert de juistheid van de inventaris en het resultaat van de berekening.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • controleert de juistheid van de gegevens;
  • informatie en gegevensverwerking;
  • realiseren en voorbereiden van rapporten;
  • anticiperen vergissingen op korte termijn;
  • geeft aanvullende inlichtingen aan departementen/vestigingen;
  • verstrekken van ratio's van rentabiliteit.

2. KENNIS EN KUNDE

  • kennis van alle theoretische en praktische aspecten van de functie verworven door scholing en/of ervaring;
  • PC kennis;
  • praktische kennis F & B - samenhang gegevens;
  • ervaring administratie, kennis van procedures.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • spoort problemen en onregelmatigheden op en stelt oplossingen en alternatieven voor.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • verkrijgen en verstrekken van gegevens - schriftelijk.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse tijdens controle en verwerken gegevens.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : gerant, restaurantmanager

Code : HRC. REF. 805

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

Functiecategorie: IX

ORGANISATIE

Ressorteert onder de directie of de regionale manager. Geeft leiding aan de medewerkers van de vestiging of filiaal.

DOEL

Het beheren, coördineren, controleren en bijsturen van de dagelijkse operationele werking, dienstverlening en de bedrijfsvoering van een bepaalde vestiging of filiaal.

HOOFDTAKEN

1. Staat in voor de praktische organisatie, uitvoering en controle van de werkzaamheden.

2. Superviseert de produktie/verkoop in overleg met de directie of regionale manager :

  • coördineert en controleert de uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden;
  • waarborgt de naleving van richtlijnen i.v.m. produktie (keukenactiviteiten), dienstverlening, kwaliteit;
  • houdt voorraad op peil, geeft bestellingen door;
  • houdt toezicht op een klantvriendelijke dienstverlening; staat ter beschikking van de klanten voor informatie; behandelt klachten.

3. Personeelszaken :

  • staat in voor de werkplanning en de taakverdeling;
  • geeft advies voor selectie en aanwerving;
  • geeft aanwijzingen en instructies, motiveert en begeleidt medewerkers.

4. Administratie :

  • verzamelt de vereiste gegevens voor het opstellen van rapporten voor de directie of de centrale dienst;
  • controleert de geldstroom (kassarapporten, geldigheid betalingsmiddelen);
  • controleert gegevens m.b.t. verkoop, voorraad, facturen, verlies e.a., volgens interne richtlijnen;
  • verzorgt de personeelsadministratie.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • realiseren van de operationele en financiële doelstellingen (resultaten);
  • operationele werking en dienstverlening;
  • vlot verloop van de normale bedrijfsvoering;
  • werkorganisatie en supervisie werkzaamheden;
  • naleving van interne richtlijnen;
  • correcte, nauwkeurige en ordelijke administratie;
  • deelname aan het produktieproces;

1.2. Gevolgen

  • invloed op operationele en financiële doelstelling.

2. KENNIS EN KUNDE

  • bedrijfskennis; praktische kennis en ervaring in administratie en beheer;
  • kennis en inzicht beleidsactiviteiten;
  • financieel inzicht - inzicht samenhang gegevens.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • problemen van uiteenlopende aard;
  • zoekt naar oplossingen in overleg met directie of regionale manager;
  • handelt binnen operationele en functionele richtlijnen van de directie of regionale manager.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk : informatie van uiteenlopende aard;
  • correct, zakelijk en ondersteunend; dienstverlenend;
  • overlegt met directie of regionale manager.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : assistent zaakvoerder

Code : HRC. REF. 806

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

Functiecategorie: VIII

ORGANISATIE

Ressorteert onder de zaakvoerder.

Superviseert de medewerkers.

DOEL

Assisteert de zaakvoerder bij de dagelijkse operationele werking, dienstverlening en bedrijfsvoering.

Staat in voor de mede-coördinatie en controle van de werkzaamheden.

HOOFDTAKEN

1. Superviseert de verkoop/productie in overleg met de zaakvoerder:

  • controleert de uitvoering van de werkzaamheden; houdt toezicht op de werkvoortgang;
  • waarborgt de naleving van richtlijnen i.v.m. kwaliteit, kwantiteit, dienstverlening, veiligheid en hygiëne;
  • houdt toezicht op een klantvriendelijke dienstverlening; staat in voor de informatie en begeleiding; behandelt klachten;
  • werkt mee en springt in voor medewerkers/collega's.

2. Werkorganisatie en planning:

Staat in voor de uitvoering en controle van:

  • werkplanning en taakverdeling;
  • bestellingen, receptie, voorraad, inventaris;
  • operationaliteit van het werkmateriaal.

3. Personeelszaken:

  • geeft advies voor selectie en aanwerving;
  • staat in voor opleiding en begeleiding;
  • geeft aanwijzingen en instructies, motiveert en begeleidt.

4. Administratie:

  • controleert geldstroom (kassarapporten, geldigheid betalingsmiddelen), facturen;
  • controleert de gegevens m.b.t. personeelsbezetting, verkoop, voorraad, verlies volgens interne richtlijnen;
  • staat in voor gegevensverwerking en controle; maakt overzichten, klasseert documenten.

5. Vervangt zaakvoerder tijdens afwezigheid.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

Is verantwoordelijk voor:

  • dagelijkse operationele werking en dienstverlening;
  • vlot verloop van de normale bedrijfsvoering;
  • werkorganisatie en supervisie werkzaamheden;
  • naleving van interne richtlijnen;
  • correcte, nauwkeurige en ordelijke administratie.

Gevolgen: korte termijn, invloed op groep medewerkers, directe controle door zaakvoerder.

2. KENNIS EN KUNDE

  • bedrijfskennis en ervaring;
  • kennis van de werkposten – procedures;
  • gegevensverwerking - inzicht in samenhang.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • problemen van allerlei aard;
  • zoekt naar oplossingen in overleg met zaakvoerder;
  • volgt richtlijnen en afspraken.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk : informatie van uitéénlopende aard; neemt deel aan intern overleg;
  • correct, zakelijk en ondersteunend; dienstverlenend;
  • contactvaardigheden.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. zwaarte : ---
  2. houding : rondlopend;
  3. werksfeer : afwisselend;
  4. risico : ---

Functie : front office manager / verantwoordelijke receptie

Code : HRC. REF. 807

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE - ONTHAAL - RECEPTIE - FRONT OFFICE

Functiecategorie: IX

ORGANISATIE

Rapporterend aan de Rooms Division Manager of aan de zaakvoerder. Geeft leiding aan de (ploeg)verantwoordelijke receptie en receptiebedienden.

DOEL

Formuleert doelstellingen van zijn/haar departement. Zorgt voor de invoering ervan en controleert de resultaten.  Budgetbeheersing en controle. Klantendienst.

HOOFDTAKEN

1. Beleid :

  • formuleert in overleg met het management en de verkoopsverantwoordelijke het verhuurbeleid van de kamers;
  • bestudeert de mogelijkheden van verschillende arrangementen, stippelt verkoopbeleid uit van de interne faciliteiten;
  • bepaalt interne richtlijnen voor de onthaaldiensten;
  • zorgt voor een gewaarborgde kwaliteit en service door een efficiënte werkorganisatie van zijn/haar departement;
  • optimaliseert de werkzaamheden van de receptie, geeft advies voor bepaalde investeringen, beheert het materiaal;
  • selecteert nieuwe medewerkers; staat in voor hun opleiding en evaluatie;
  • staat in voor de informatiedoorstroming aan het departement : prijzen, brochures, affiches, externe manifestaties, nieuwe winkels of restaurants enz.

2. Budgetbeheersing en -controle :

  • stelt begroting op van zijn/haar departement;
  • superviseert facturatie en betalingen;
  • maakt kosten- en batenanalyse op van verhuur kamers en andere faciliteiten; interpreteert audit-gegevens;
  • controleert salarisadministratie;
  • rapporteert aan het management over resultaten/bezettingspercentages;
  • controleert de opvolging van contracten, houdt toezicht op de juridische bepalingen ervan en de correcte uitvoering conform de afspraken.

3. Klantendienst :

  • werkt mee aan de receptie tijdens piekperiode;
  • vraagt de klanten naar hun appreciatie van de kamers (comfort) en dienstverlening;
  • onderhoudt contact met vaste klanten of groepen; geeft hierover de nodige informatie aan de verkoopsverantwoordelijke (vb. potentiële vaste klanten of groepen);
  • geeft de nodige informatie m.b.t. reservaties en klanten door aan de verantwoordelijken van het restaurant, keuken, schoonmaak, verkoopsafdeling, boekhouding enz.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • het realiseren van de geplande resultaten/bezettingspercentage;
  • efficiënte werkorganisatie;
  • correcte en ordelijke administratie;
  • kostencontrole.

1.2. Gevolgen

  • contracten, overboekingen : juridische gevolgen;
  • foutief prijs-kosten-personeelsbeleid.

2. KENNIS EN KUNDE

  • kennis alle theoretische en praktische aspecten van de functie verworven door scholing en/of ervaring;
  • ervaring receptiewerkzaamheden - kennis administratie;
  • inzicht samenhang verschillende gegevens;
  • talenkennis;
  • PC kennis.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • klachten, facturatie, personeel;
  • respecteren interne normen, procedures.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk : doorgeven van informatie;
  • sociabel leidinggeven;
  • klantenkontakt;
  • dienstverlenend en zakelijk voorkomen;
  • geconfronteerd met tegengestelde belangen.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : rondlopend;
  3. Werksfeer : afwisselend;
  4. Risico : ---

Functie : assistent(e) banket manager

Code : HRC. REF. 809

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE - BANKET

Functiecategorie: VIII

ORGANISATIE

Ressorteert onder de banketmanager of F&B manager.

DOEL

Assisteren bij het verhuren van zalen en verkopen van arrangementen voor banketten, recepties en andere partijen. Praktische organisatie en supervisie van de uitvoering ervan conform overeenkomst.

HOOFDTAKEN

1. Verhuurt en reserveert zalen voor banketten of andere arrangementen :

  • informeert klanten; presenteert verschillende arrangementen of formules rekening houdend met de interne mogelijkheden van het bedrijf en de wensen van de klant;
  • verricht de vereiste formaliteiten voor offertes en reservaties.

2. Staat in voor de praktische organisatie en supervisie conform offerte :

  • stelt werkfiches op, zorgt voor de personeelsplanning;
  • informeert de betrokken departementen; zorgt voor de vereiste richtlijnen voor het keuken-, zaal-, schoonmaak- en technisch personeel;
  • reserveert materiaal en doet beroep op externe diensten (vb. bloemen, D.J.);
  • geeft richtlijnen voor het nodige materiaal (meubilair, vaatwerk, linnen, bloemen,...) en technische ondersteuning (muziek- en lichtinstallatie, audio-visueel materiaal...);
  • superviseert alle werkzaamheden; controle uitvoering conform contract;
  • staat in voor de vereiste formaliteiten m.b.t. daginventarissen en afrekening van de geleverde diensten.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • praktische organisatie van partijen;
  • efficiënte werkorganisatie en planning;
  • kwaliteit dienstverlening; uitvoering conform contract;
  • controle conform offerte;
  • respecteren van de veiligheidsvoorschriften;

1.2. Gevolgen

  • invloed op grote groep medewerkers van andere departementen.

2. KENNIS EN KUNDE

  • kennis operationele werkzaamheden;
  • inzicht werkorganisatie;
  • kennis reservatie- en verkoopsrichtlijnen;
  • praktische kennis administratieve gegevensverwerking.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • problemen van uiteenlopende aard;
  • handelen binnen operationele en functionele richtlijnen;
  • zoekt naar alternatieven;
  • opvolgen van interne procedures en voorschriften.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk - talenkennis;
  • verkrijgen en verstrekken van gegevens;
  • dienstverlenend en overtuigend;
  • klantenkontakt - verkoop.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : verantwoordelijke diëtetiek

Code : HRC. REF. 812

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE - DIENST GEZONDHEIDSZORG

Functiecategorie: VIII

ORGANISATIE

Ressorteert onder de directie of van de plaatselijke verantwoordelijke. Werkt voor rusthuizen, scholen, ziekenhuizen en instellingen. Geeft leiding aan de diëtisten.

DOEL

Menu en dieetplanning. Supervisie uitvoering conform richtlijnen.

HOOFDTAKEN

1. Diëtetiek :

  • bespreekt menu en dieet in overleg samen met de betrokkenen (verpleegsters, patiënt, directie) en de keukenchef (lichte voeding, vetarm, zoutarm, diabetes enz.);
  • stelt maaltijd- en dieetfiches op;
  • organiseert menu- of dieetcyclus op voor een verantwoorde voeding en gezonde samenstelling van de gerechten; houdt rekening met seizoenaanbod produkten en nodige afwisseling in het assortiment;
  • controleert de uitvoering ervan conform richtlijnen;
  • waarborgt de kwaliteit; controleert bereiding, samenstelling, transport, bediening, bewaring enz; houdt toezicht op de naleving van richtlijnen m.b.t. hygiëne;
  • neemt deel aan menucommissie : beoordeling kwaliteit en kwantiteit maaltijden; overleg met diëtisten en andere betrokkenen;
  • past de richtlijnen van de diëtetiek toe die door de dokters worden opgelegd.

2. Administratie :

  • verricht administratie werkzaamheden;
  • verleent attesten;
  • stelt offertes op, doet kostprijs- en opbrengstberekeningen;
  • organiseert enquêtes over kwaliteit en smaak gerechten.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • kwaliteit van de samenstelling diëten en maaltijdcyclussen; verantwoorde en evenwichtige voeding;
  • controle dieëten (samenstelling, grammage...) conform fiches;
  • controle op kwalitatieve en hygiënische normen;

1.2. Gevolgen

  • verkeerde samenstelling dieet;
  • invloed op korte en middellange termijn - invloed op grote groep mensen.

2. KENNIS EN KUNDE

  • graduaat dieet- en voedingsdeskundige.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • complexiteit verschillende diëten;
  • respecteren van opgelegde richtlijnen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling - schriftelijk;
  • optreden : overtuigen en beïnvloeden;
  • tegengestelde sfeer.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : diëtist(e)

Code : HRC. REF. 813

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE – KEUKEN

Functiecategorie: VIII

ORGANISATIE

Ressorteert onder de verantwoordelijke diëtist. Geeft operationeel leiding aan de aangestelde(n) assemblage dienstbladen.

DOEL

Bereiden van diëten. Controle portionering en assemblage dienbladen conform dieetfiche.

HOOFDTAKEN

  • Staat in voor de werkorganisatie m.b.t. de dieetvoeding; zorgt voor de nodige bestellingen en staat in voor de taakverdeling van de medewerkers; geeft de nodige instructies.
  • Maakt planning (kwantiteit) op van de menu's; geeft instructies aan het keukenpersoneel; voert bepaalde bereidingen zelf uit.
  • Controleert de mise-en-place van alle benodigheden aan de assemblagetafel : dranken, brood, spijzen, vetstoffen, garnituren, supplementen, bestek enz.
  • Controleert het samenstellen en schikken van spijzen, dranken en toebehoren op dienbladen conform dieetfiches vb. vetarm, zoutloos, vezelarm, diabetisch, gemalen enz.
  • Werkt mee aan de transportband tijdens de assemblage van maaltijden op dienbladen; houdt toezicht op de werkzaamheden.
  • Controleert opbergen en bewaren van voedingsmiddelen.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • kwaliteit (samenstelling, grammages) maaltijden; assemblage op dienbladen conform fiches;
  • kwalitatieve en hygiënische bewerking en bewaring;
  • conformiteit maaltijd - dieet patiënt;
  • orde, netheid en hygiëne;

1.2. Gevolgen

  • fouten : verkeerde samenstelling dieet, laattijdige bediening, tekort aan voedingsmiddelen - slecht transport;
  • op korte termijn.

2. KENNIS EN KUNDE

  • graduaat dieet- en voedingsdeskundige.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • complexiteit verschillende diëten;
  • opvolgen van richtlijnen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling - schriftelijk : uitwisselen van informatie;
  • dienstverlenend optreden;
  • tegengestelde sfeer.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : max. 10 kg;
  2. Houding : rondlopend - staand;
  3. Werksfeer : tempodruk;
  4. Risico : ---

Functie : boordhofmeester(es)

Code : HRC. REF. 814

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : SCHEPEN – BEMANNING

Functiecategorie: IX

ORGANISATIE

Rapporteert aan de directie. Geeft leiding aan de bemanning.

DOEL

Supervisie bemanning - administratie. Supervisie verkoop, bediening, schoonmaak. Waken over kwaliteitsniveau in de dienstverlening.

HOOFDTAKEN

  • Controleert aanwezigheid van de bemanning.
  • Organiseert de werkzaamheden aan boord.
  • Bedient het centrale computersysteem aan boord.
  • Staat in voor vermelding tarieven.
  • Is verantwoordelijk voor omroep openings- en sluitingstijden verkoopspunten, kondigt bediening van de maaltijden aan, plaatst promotiemateriaal.
  • Informeert klanten, staat in voor onthaal en begeleiding.
  • Superviseert verkoop en de registratie ervan.
  • Superviseert werkzaamheden bemanning, geeft instructies en motiveert; staat in voor de opleiding.
  • Optimaliseert de kwaliteit van dienstverlening.
  • Centraliseert alle documenten en waardepapieren.
  • Stelt rapporten op, maakt reisverslag op voor de directie; meldt storingen en problemen; doet suggesties.
  • Neemt onmiddellijk beslissingen bij problemen die aan boord kunnen opgelost worden, zoekt alternatieven.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • controle dienstverlening;
  • supervisie bemanning;
  • centraliseren administratie;
  • kwaliteit, stiptheid en hygiëne;

1.2. Gevolgen

  • op korte termijn merkbaar, invloed op werkeenheid.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis en ervaring werkzaamheden op het schip;
  • kennis administratie en procedures;
  • richtlijnen in nood.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • operationeel, service, voorraad, personeel;
  • zoekt naar alternatieven binnen aangegeven richtlijnen;
  • wordt geconfronteerd met risicogroepen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling - schriftelijk : uitwisselen van informatie;
  • talenkennis;
  • dienstverlenend - overtuigen en beïnvloeden.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : schip;
  4. Risico :
    • uitglijden;
    • verhoogd risico bij slechte weersomstandigheden.

Functie : adjunct boordhofmeester(es)

Code : HRC. REF. 815

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : SCHEPEN – BEMANNING

Functiecategorie: VIII

ORGANISATIE

Ressorteert onder de boordhofmeester. Geeft operationeel leiding.

DOEL

Supervisie van de werkzaamheden in opdracht van de boordhofmeester.

HOOFDTAKEN

  • Controleert inslag en magazijnvoorraad (inventaris).
  • Controleert inventaris van de tax-free shop en overdracht naar andere verkoopspunten; controleert voorraad in bars; verdeelt tarieven en promotiemateriaal.
  • Helpt bij het aanvullen van rekken.
  • Superviseert werkzaamheden van personeel in shop en bar.
  • Controleert mise-en-place shops en bars voor volgende afvaart.
  • Controleert onderhoud, netheid en hygiëne.
  • Lost problemen/klachten op met klanten.
  • Opent eventueel tweede kassa.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • controle inventaris shops en bars;
  • supervisie werkzaamheden;
  • medeverantwoordelijke voor :
    • administratie;
    • kwaliteit dienstverlening, orde en netheid.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis van werkzaamheden;
  • administratie;
  • richtlijnen in nood.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • operationeel, voorraad, personeel;
  • oplossingen volgens procedures.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling - schriftelijk;
  • talenkennis (mondeling);
  • dienstverlenend - overtuigend.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : schip;
  4. Risico :
    • uitglijden;
    • verhoogd risico bij slechte weersomstandigheden.

Functie : kwaliteitscontroleur(euse)

Code : HRC. REF. 816

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

Functiecategorie: IX

ORGANISATIE

Rapporteert aan de centrale dienst of de algemene directeur.

DOEL

Supervisie en support verschillende exploitaties. Kwaliteitscontrole. Communicatie tussen vestiging en centrale dienst.

HOOFDTAKEN

Bezoekt verschillende uitbatingen :

1. Controleert de activiteiten in de keuken conform richtlijnen :

  • hygiëne in de werkplaatsen, van het keukenmateriaal, de koelkamers, enz.;
  • kwaliteit van de bereidingen en presentatie gerechten; controleert de versheid van de voedingswaren;
  • werkzaamheden en voorkomen van het keukenpersoneel;
  • werkomstandigheden.

2. Controleert de schoonmaak en het onderhoud;

  • schoonmaak, orde en netheid van toonbanken (verkoopspunten), zaal, sanitair, linnen;
  • werking en voorraad schoonmaakmaterialen.

3. Controleert de dienstverlening conform richtlijnen

  • Controleert het voorkomen van het personeel.

4. Controleert de administratie en gegevensverwerking :

  • facturen, kassarapporten, verbruik, omzet e.a.;
  • controleert inventarissen;
  • personeelsbezetting;
  • adviseert de vestigingsverantwoordelijke (gerant).

5. Contact met klanten :

  • bespreekt reservaties en controleert de uitvoering van contracten conform de overeenkomst;
  • behandelµt klachten en lost problemen op.

6. Communicatie met centrale dienst :

  • groepeert de gegevensverwerking van de verschillende vestigingen; maakt administratie over aan centrale dienst;
  • meldt storingen en technische defecten;
  • rapporteert en maakt verslagen op van de stand van zaken in de verschillende vestigingen; geeft richtlijnen, treedt preventief op of onderneemt bepaalde acties.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • controle op de naleving van kwaliteits- en hygiënenormen, dienstverlening;
  • geeft richtlijnen of onderneemt acties;

1.2. Gevolgen

  • invloed op werkeenheid.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis en ervaring van de werkzaamheden;
  • inzicht in samenhang gegevens;
  • kennis normen en richtlijnen;
  • bedrijfskennis.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • discipline personeel, kwaliteitsbewustzijn;
  • alternatieven zoeken binnen algemene richtlijnen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk;
  • houding : beïnvloeden en overtuigen.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : afwisselend;
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : veelvuldige verplaatsingen met de auto.

Functie : bediende boekhouding / medewerk(st)er crediteuren/debiteuren / administratief bediende

Code : HRC. REF. 817

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE – BOEKHOUDING

Functiecategorie: VI

ORGANISATIE

Ressorteert onder de verantwoordelijke boekhouding.

DOEL

Controleert en verwerkt financiële gegevens (data invoer), stelt interne rapporten op met naleving van de procedures en de wetgeving.

HOOFDTAKEN

  • Controleert en verwerkt financiële gegevens : codeert posten en boekt verrichtingen in; zorgt voor correcte gegevensverwerking (data-invoer).
  • Voert administratieve controles uit : controleert betalingsmiddelen (geld, cheques, betaalkaarten enz.), kassarapporten, facturen, betalingen, terugvorderingen, aanmaningen, herinneringen rekeninguitreksels enz.
  • Zorgt voor de voorbereiding van resultaatrekeningen, B.T.W.-aangiften.
  • Houdt boeken bij, houdt statistieken bij, volgt dossiers op, stelt documenten op enz.
  • Regelt briefwisseling, geeft informatie, klasseert documenten.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

  • verificatie rekeningen;
  • gegevensverwerking conform procedures en wetgeving;

1.2. Gevolgen

  • vergissingen merkbaar op korte termijn;
  • fouten in financiële overzichten.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische en theoretische kennis van de toegewezen deeltaken binnen de boekhouding;
  • organisatievermogen, analytisch denken.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • alle problemen behoren tot de functie;
  • respecteren boekhoudkundige procedures;
  • werkmethode is opgelegd.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • verzamelen van interne gegevens voor de opmaak van interne rapporten.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse gegevensverwerking.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : monotonie; gebruik van computer;
  4. Risico : ---

Functie : (hoofd)boekhoud(st)er

Code : HRC. REF. 818

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE – BOEKHOUDING

Functiecategorie: IX

ORGANISATIE

Ressorteert onder financieel directeur. Geeft leiding aan bedienden van de boekhouding.

DOEL

Supervisie dagelijkse boekingen (gegevensverwerking). Consolidatie en informatie over financiële staten.

HOOFDTAKEN

  • Geeft instructies aan de bedienden.
  • Superviseert de verwerking van de dagelijkse boekingen (gegevensverwerking) m.b.t. crediteuren-, debiteuren, salaris-, kassa-administratie, facturen enz.
  • Sluit boekhoudingen af; consolideert de financiële staten van de onderneming (balansen, resultaatrekeningen en activiteiten m.b.t. de belastingen).
  • Regelt B.T.W.-aangifte.
  • Houdt toezicht op facturen; fiatteert betalingen; behandelt aanmaningen.
  • Beheert kas- en bankrekeningen.
  • Analyseert en bespreekt financiële gegevens; geeft toelichting; adviseert over financieel beleid.
  • Voert interne audit; analyseert administratieve systemen; zorgt voor bijsturing; houdt toezicht op standaardisatie en conformiteit van de gegevensverwerking.
  • Coördineert en bereidt het volledige budget voor.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Supervisie werkeenheid

  • is verantwoordelijk voor een correcte boekhouding;
  • is verantwoordelijk voor de toepassing van de procedures eigen aan het bedrijf en voor de juiste toepassing van de wetgeving;
  • is verantwoordelijk voor een correcte facturatie binnen de juiste termijnen;
  • valideert de uitgaven;

1.2. Gevolgen

  • vergissingen merkbaar op korte termijn;
  • fouten in financiële overzichten;
  • op middellange termijn;
  • invloed op budgetten.

2. KENNIS EN KUNDE

  • houder van een diploma hoger onderwijs of gelijkgestelde praktische ervaring;
  • kennis operationele richtlijnen volgend uit financieel beleid;
  • degelijke kennis van de verschillende werkposten;
  • methodisch, analytisch denken.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • alle problemen behoren tot zijn vakgebied;
  • alternatieven binnen operationele richtlijnen;
  • respecteren boekhoudkundige procedures.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • veel informatie uit beperkt aantal bronnen; samenhang tussen gegevens is grotendeels gekend;
  • relaties met financiële instellingen;
  • stelt interne en externe rapporten op.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse gegevensverwerking.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : medewerk(st)er loonadministratie

Code : HRC. REF. 819

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder hoofd personeelsdienst en/of financieel directeur.

DOEL

Controleren en verwerken van gegevens. Informeren.

HOOFDTAKEN

  • Verwerkt alle gegevens voor de loonadministratie, de pay-roll en de sociale documenten.
  • Controleert gegevens i.v.m. loonadministratie : uurroosters, gepresteerde uren (prikkaarten), aan- en afwezigheden, verlof, avond- en weekend-dienst, overuren enz.; zorgt voor de berekeningen.
  • Stelt loon- en belastingfiches op en alle andere documenten die voorzien zijn door de wet.
  • Is verantwoordelijk voor de aangifte van RSZ en BV binnen de voorziene termijnen.
  • Adviseert het personeel en de verantwoordelijken over loonsberekeningen.
  • Houdt statistieken bij.
  • Verricht ondersteunend werk voor de personeelsdienst.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • voorbereiding van de lonen binnen de voorziene termijnen en gegevensverwerking (input data);
  • toepassing wetgeving;
  • correcte berekeningen;

1.2. Gevolgen

  • vergissingen op korte termijn merkbaar.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis administratieve procedures met betrekking tot loonadministratie;
  • kennis sociale wetgeving, arbeidsrecht, C.A.O.'s.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • uitvoerende activiteiten binnen voorgeschreven procedures;
  • consulteert indien nodig de personeelsdienst of de financieel directeur.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • dienstverlenende communicatie mondeling-schriftelijk;
  • werkt samen met personeelsdienst.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : gebruik PC;
  4. Risico : ---

Functie : night-auditor / coördinator ontvangsten

Code : HRC. REF. 821

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder de verantwoordelijke administratie of Front Office Manager of Night Manager.

DOEL

Controleren en verwerken van gegevens; verzamelt de omzetgegevens van de verschillende diensten en controleert het saldo van de rekeningen.

HOOFDTAKEN

  • Controleert dagelijkse kassarapporten, betalingsmiddelen, rekeningen, enz.
  • Boekt gegevens (input data).
  • Maakt dagafsluiting, consolideert verschillende boekhoudkundige gegevens.
  • Spoort fouten in gegevens op; zoekt naar verschillen.
  • Stelt statistieken op en de nodige rapporten.
  • Zorgt eventueel voor de (late) check-in en zorgt voor de (vroege) check-out, wisselt vreemde valuta.
  • Verricht occasioneel ondersteunende activiteiten.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • informatie en gegevensverwerking;

1.2. Gevolgen

  • vergissingen op korte termijn merkbaar.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis administratieve procedures en gebruik van computersystemen.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • vergissingen gegevensverwerking;
  • uitvoerende activiteiten binnen voorgeschreven procedures.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • verwerken van gegevens - informatie stand van zaken mondeling en schriftelijk.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : continu gebruik van een PC;
  4. Risico : ---

Functie : systeemoperator / verantwoordelijke informatica

Code : HRC. REF. 822

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Rapporteert aan financieel of algemene directeur.

DOEL

Supervisie operationaliteit en optimalisering van automatiserings- en informatiseringssystemen. Netwerkbeheer.

HOOFDTAKEN

  • Beheert het netwerk intern en extern (vestigingen).
  • Adviseert en begeleidt automatiseringsprojecten en/of verstrekt informatie.
  • Houdt toezicht op correcte bedienings- en beveiligingsprocedures.
  • Lost gebruikersproblemen op, informeert en begeleidt; geeft opleiding en instructies.
  • Verwerkt statistische gegevens voor diverse departementen.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • operationaliteit van de automatiserings- en informatiseringsystemen;
  • oefent invloed uit op de keuze van de systemen in de onderneming;

1.2. Gevolgen

  • onjuiste beslissingen kunnen onomkeerbare gevolgen hebben.

2. KENNIS EN KUNDE

  • degelijke kennis informatica;
  • technische ervaring;
  • kennis boekhoudkundige administratie;
  • inzicht in praktische problemen.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • probleemdiagnose;
  • keuze uit meerdere alternatieven; soms afwegen; consequenties.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • dienstverlenend optreden;
  • interne en externe communicatie.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer :
    1. frequent gebruik van beeldscherm;
    2. stress;
  4. Risico : ---

Functie : commerciële medewerk(st)er - vertegenwoordiger(ster) - Sales-Promotor - Sales Executive - Sales Representative

Code : HRC. REF. 824

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE / COMMERCIEEL DEPARTEMENT

ORGANISATIE

Ressorteert onder de (commerciële) directeur of sales manager.

DOEL

Verkoop en public relations.

HOOFDTAKEN

1. Verkoop :

  • bezoekt (potentiële) klanten, bedrijven, reisorganisatoren en toeristische diensten in binnen- en buitenland; stelt dienstverleningspakket voor (overnachtingen, seminaries, feesten enz.); introduceert acties of nieuwe arrangementen en wekt hiervoor de nodige interesse op;
  • analyseert de wensen van de klant; geeft advies en doet voorstellen;
  • maakt offertes op, geeft toelichting m.b.t. verkoopsvoorwaarden en sluit contracten af;
  • staat in voor naverkoopdienst; behandelt klachten; signaleert moeilijkheden;
  • rapporteert over verkoopsactiviteiten.

2. Telemarketing :

  • organiseert telemarketing-activiteiten;
  • bestudeert de resultaten en bedenkt alternatieven.

3. Public relations :

  • verzorgt de P.R.;
  • zorgt voor de aanwezigheid van de doelgroep(en);
  • onderhoudt contacten en relaties;
  • benadert sponsors; onderhandelt en maakt afspraken;
  • is aanwezig op beurzen en tentoonstellingen;
  • zorgt voor nodige documentatie en folders.

4. Strategie en planning :

  • assisteert bij het opstellen van het marketingplan; zorgt voor de uitvoering ervan en de realisatie van de budgetten;
  • bewaakt budgetten;
  • zorgt voor interne communicatie omtrent afgesloten verkopen; controleert de uitvoering conform overeenkomst.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • verkoop, promotie en marketing;
  • acquisitie en beheer van relaties;
  • klantenservice;

1.2. Gevolgen

  • impact op de resultaten van het departement;
  • gevolgen merkbaar op middellange termijn (verkoopsplannen, contracten en klantenrelaties);
  • financiële en juridische gevolgen in geval van onduidelijke verkoopsvoorwaarden.

2. KENNIS EN KUNDE

  • theoretische kennis vakgebied; praktische uitvoering kennis; verschillende activiteiten;
  • verkoopstechnieken en kennis van de produkten;
  • brede kennis voor relaties met klanten.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • problemen behoren tot eigen vakgebied;
  • handelingsvrijheid binnen strategische richtlijnen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk;
  • overtuigen - beïnvloeden;
  • kennis vreemde talen.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : veelvuldige verplaatsingen (auto-vliegtuig);
  4. Risico : ---

Functie : medewerk(st)er P.R. marketing – publiciteit

Code : HRC. REF. 825

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder commercieel directeur of sales manager.

DOEL

Actief stimuleren en ondersteunen van de promotie en verkoop.

HOOFDTAKEN

1. Promotie en marketing :

  • plant en organiseert verschillende promotie-activiteiten;
  • zorgt voor de uitvoering van publiciteit en drukwerk : tarieven, folders, affiches, posters, fotosessies enz.;
  • onderhoudt contact met sponsors;
  • kondigt activiteiten aan in de media; volgt publicatie op; houdt persmap bij;
  • doet marktonderzoek en telemarketing;
  • ontvangt vertegenwoordigers, bespreekt offertes, kortingen, nieuwe artikelen, prijsafspraken; rapporteert hierover aan de verantwoordelijke;
  • verzamelt gegevens over doelgroepen; houdt hierover documentatie bij;
  • neemt deel aan organisatie van beurzen, zorgt voor uitnodigingen.

2. Klantenservice :

  • verzorgt klantgerichte informatie en documentatie;
  • staat in voor klantenkontakt; behandelt reacties of klachten; rapporteert hierover aan de verantwoordelijke;
  • informeert over mogelijkheden van bepaalde arrangementen, voorzieningen, faciliteiten, prijzen.

3. Administratie

  • verzorgt administratie van offertes, contracten, facturatie;
  • verwerkt gegevens;
  • houdt documentatie bij;
  • staat in voor rondleidingen.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • promotie en marketing;
  • dienstverlening en klantenservice;
  • correcte en ordelijke administratie;

1.2. Gevolgen

  • invloed MLT : verkoopsbeleid; KT : promotiebeleid.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis marketing en promotie-activiteiten;
  • ervaring commerciële activiteiten.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • zoekt naar alternatieven binnen opgelegde richtlijnen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk;
  • dienstverlenend - beïnvloedend;
  • talenkennis : uitwisseling van informatie.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : assistent(e) van de personeelsverantwoordelijke

Code : HRC. REF. 826A

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder de personeelsverantwoordelijke.

DOEL

Assisteren bij het personeelsbeleid. Beheren en uitwerken van personeelsinstrumenten.

HOOFDTAKEN

1. Personeelsplanning :

  • assisteert bij het aanwervingsbeleid : plaatst advertenties, verwerkt sollicitaties (brieven, gesprekken) en brengt advies uit over selectie en aanwerving;
  • staat in voor onthaal en begeleiding van nieuwe medewerkers;
  • zorgt voor personeelsopvolging (beoordeling en evaluatie);
  • begeleidt en adviseert diensthoofden van andere departementen of vestigingen m.b.t. personeelsbeleid, functioneringsgesprekken, mutaties, promoties, werkoverleg, opleiding, arbeidsvoorwaarden enz.;
  • beheert en werkt personeelsinstrumenten uit; geeft richtlijnen en werkt procedures uit;
  • lost personeelsproblemen op; houdt toezicht op de naleving van sociale- en arbeidswetgeving.

2. Opleiding :

  • formuleert opleidingsbeleid; bepaalt opleidingsbehoeften;
  • stelt opleidingspakketten samen; ontwikkelt programma's of doet beroep op externen;
  • organiseert en coördineert uitvoering ervan; plant praktisch verloop;
  • verzendt uitnodigingen en verzorgt administratie ervan;
  • staat in voor de opvolging en evaluatie;
  • volgt aanbod opleidingsmarkt op; neemt deel aan professionele samenkomsten.

3. Administratie :

  • houdt personeelsdossiers bij;
  • controleert personeelsbezetting en personeelslasten;
  • superviseert voorbereidende werkzaamheden voor het sociaal secretariaat of de loonadministratie;
  • verricht de administratie voor de overlegorganen (O.R., KVGV, SD) bv. statistiek overuren,...

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • realiseren van activiteiten op deelterrein van personeelszaken;
  • voorbereiden en uitvoeren van opleidingsactiveiten; uitwerken van personeelsinstrumenten;
  • advies personeelsbeheer en planning, supervisie vestigingen;
  • gevolgen : op middellange termijn merkbaar.

2. KENNIS EN KUNDE

  • theoretische en praktische kennis personeels- en opleidingsbeleid; kennis bedrijfsorganisatie;
  • sociale- en arbeidswetgeving.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • alternatieven volgens operationele en functionele richtlijnen met toezicht personeelsmanager.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • verzamelen van informatie uit verschillende bronnen;
  • ondersteunen en begeleiden;
  • verschillende benaderingswijzen;
  • sociale contacten.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : medewerk(st)er personeelsadministratie

Code : HRC. REF. 826 B

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder de personeelsverantwoordelijke.

DOEL

Het verrichten van administratieve en praktische organisatorische werkzaamheden ter ondersteuning van de personeelsverantwoordelijke.

HOOFDTAKEN

  • Staat in voor de administratieve en praktische organisatorische werkzaamheden m.b.t. tot het personeelsbeheer : verwerkt de briefwisseling m.b.t. vacatures en sollicitaties; regelt afspraken en houdt de agenda bij.
  • Staat in voor de opvolging van personeelsdossiers; staat in voor de gegevensverwerking m.b.t. aanwervingen, mutaties e.a.
  • Regelt op basis van richtlijnen van de personeelsverantwoordelijke het aantrekken van uitzendkrachten.
  • Informeert chefs en personeelsleden, sollicitanten, uitzendbureaus enz. inzake procedures, regelingen en dergelijke.
  • Controleert personeelsbezetting en personeelslasten.
  • Verricht de voorbereidende werkzaamheden voor het sociaal secretariaat of de loonsadministratie.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • uitvoeren van de administratieve werkzaamheden m.b.t. personeelszaken;
  • correct uitvoeren van de richtlijnen;
  • bijhouden van personeelsdossiers;
  • informeren conform interne richtlijnen.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis van de administratieve procedures m.b.t. personeelsbeleid; kennis bedrijfsorganisatie;
  • kennis van sociale wetgeving; C.A.O's en andere richtlijnen m.b.t. personeelsbeheer.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • werkt volgens operationele en functionele richtlijnen met toezicht van de personeelsverantwoordelijke.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondelinge en schriftelijke communicatie;
  • dienstverlenend.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : werkt met PC;
  4. Risico : ---

Functie : opleidingsverantwoordelijke

Code : HRC. REF. 827

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder het hoofd personeelszaken.

DOEL

Formuleren van het opleidingsbeleid en coördineren van de implementatie. Uitwerken van opleidingspakketten.

HOOFDTAKEN

  • Adviseert opleidingsbeleid: verzamelt de opleidingsbehoeften en formuleert het opleidingsbeleid in overleg met het hoofd personeelszaken.
  • Stelt opleidingspakketten samen (vnl. m.b.t. kwaliteit, hygiëne, veiligheid, klantvriendelijkheid, presentatie, interne communicatie, enz.); ontwikkelt aanpak, didactiek en methodiek, afgestemd op het soort opleidingsvraagstuk en de doelgroepen; ontwikkelt programma's of doet beroep op externen.
  • Overlegt met opleidingsinstituten en lesgevers.
  • Organiseert en coördineert de uitvoering; plant het praktisch verloop.
  • Begeleidt de afdelingschefs en de deelnemers aan de opleiding.
  • Staat in voor de opvolging.
  • Evalueert het resultaat van de opleidingsactiviteiten; rapporteert hierover aan de verantwoordelijke.
  • Volgt aanbod opleidingsmarkt op; neemt deel aan professionele samenkomsten.
  • Stelt opleidingsbudget op; beheert vastgesteld budget.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • realiseren van activiteiten op deelterrein van opleiding;
  • voorbereiden en uitvoeren van opleidingsactiveiten;
  • advies opleidingsbeleid;

1.2. Gevolgen

  • op middellange termijn merkbaar.

2. KENNIS EN KUNDE

  • theoretische en praktische kennis opleidingsbeleid; kennis bedrijfsorganisatie.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • alternatieven volgens operationele en functionele richtlijnen met de personeelsverantwoordelijke;
  • consequenties van opleidingsprogramma's afwegen.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • verzamelen van informatie;
  • ondersteunen en begeleiden;
  • verschillende benaderingswijzen.

5. VAARDIGHEDEN

  • sociale vaardigheden.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Functie : secretaresse / secretaris

Code : HRC. REF. 828

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder het afdelingshoofd.

DOEL

Organiseren en uitvoeren van administratieve en ondersteunende werkzaamheden.

HOOFDTAKEN

  • Stemt afspraken, personen en activiteiten op elkaar af binnen de afdeling.
  • Houdt agenda's bij, regelt afspraken, stelt prioriteiten.
  • Selecteert interne en externe briefwisseling, zorgt voor de verdeling.
  • Verzorgt de briefwisseling; stelt a.d.h.v. richtlijnen teksten, brieven, memo's, notities op.
  • Beantwoordt de telefoon; selecteert telefoongesprekken, verbindt door of noteert boodschappen; handelt zelf routinematige zaken af; geeft informatie.
  • Bereidt vergaderingen voor; maakt agenda op, notuleert en schrijft het verslag.
  • Onderhoudt contacten met leveranciers en klanten.
  • Werkt volgens voorschriften en instructies.
  • Beheert kantoorartikelen.
  • Klasseert documenten, houdt dossiers en archieven bij.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • secretariaatswerkzaamheden;
  • voorbereiding en ondersteuning van werkzaamheden;
  • correcte en ordelijke administratie.

2. KENNIS EN KUNDE

  • kennis secretariaatswerkzaamheden en -technieken;
  • meertalig - schriftelijk en mondeling;
  • bedrijfskennis.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • allerlei vragen, prioriteiten kunnen stellen voor agenda, eigen inbreng in uitvoering taken binnen bepaalde procedures.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • dienstverlenend, correct en zakelijk voorkomen.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse briefwisseling;
  • discretie.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : werken met beeldscherm;
  4. Risico : ---

Functie : directiesecretaresse / -secretaris

Code : HRC. REF. 829

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE

ORGANISATIE

Ressorteert onder de afdelingsverantwoordelijke.

DOEL

Organiseren en uitvoeren van administratieve werkzaamheden ter ondersteuning van de afdelingsverantwoordelijke.

HOOFDTAKEN

1. Administratie

  • verzorgt de briefwisseling van de afdelingsverantwoordelijke; werkt brieven uit volgens ontvangen summiere aanwijzingen;
  • controleert en selecteert in- en externe briefwisseling;
  • handelt zelf routinematige zaken af;
  • beantwoordt telefoons; telefoneert in opdracht van directeur; selecteert inkomende telefoons en beslist over doorverbinding;
  • beheert agenda van de directeur, maakt afspraken en reservaties, kent zijn prioriteiten;
  • werkt met vertrouwelijke gegevens; is contactpersoon tijdens de afwezigheid van de directeur;
  • bereidt vergaderingen voor; maakt agenda op, notuleert en schrijft het verslag;
  • verzamelt en verwerkt diverse gegevens;
  • vraagt of zorgt voor relevante informatie bij in- en externe instanties of betrokkenen;
  • klasseert documenten, houdt dossiers en archieven bij;
  • bestelt en beheert kantoormateriaal;
  • verricht bijkomende werkzaamheden (vb. reservaties van hotels; organiseren van reizen, zorgen voor attenties en relatiegeschenken e.a.).

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • secretariaatswerkzaamheden;
  • voorbereiding en ondersteuning van zijn werkzaamheden;
  • correcte en ordelijke administratie;
  • vertrouwelijke informatie; kontakt belangrijke personen.

2. KENNIS EN KUNDE

  • praktische kennis secretariaatswerkzaamheden en -technieken;
  • tekstverwerking;
  • globale bedrijfskennis - talenkennis.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • allerlei vragen, prioriteiten kunnen stellen voor agenda, eigen inbreng in uitvoering taken binnen bepaalde procedures.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • verkrijgen en verstrekken van gegevens;
  • dienstverlenend, correct en zakelijk voorkomen;
  • kennis vreemde talen : mondeling en schriftelijk.

5. VAARDIGHEDEN

  • accuratesse briefwisseling - gegevensverwerking;
  • discretie.

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : werken met beeldscherm;
  4. Risico : ---

Functie : verantwoordelijke camping

Code : HRC. REF. 834

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : ADMINISTRATIE - CAMPING

ORGANISATIE

Ressorteert onder de uitbater of centrale dienst. Geeft werkinstructies aan medewerkers.

DOEL

Supervisie camping, werkorganisatie medewerkers. Onderhoud terreinen.

HOOFDTAKEN

  • Administratie en boekhouding camping :

    • staat in voor de inschrijving van kampeerders en caravanhouders (vult wettelijk vereiste documenten in); verhuurt staanplaatsen en ontvangt huurgeld; houdt kassa bij en zorgt voor de nodige administratie/boekhouding hiervan;
    • registreert aan- en verkopen, bezetting, verbruik enz.;
    • calculeert prijzen en stelt facturen op.
  • Superviseert de camping en lost problemen op; houdt toezicht op de naleving van de verblijfsregels.
  • Superviseert en onderhoudt het terrein.
  • Begeleidt kampeerders :
    • wijst staanplaats aan; begeleidt caravanhouders en helpt bij het plaatsen van de caravan; zorgt voor veiligheid en voorziening van energie; geeft instructies;
    • geeft de nodige dienstverlening;
    • zorgt voor animaties.
  • Superviseert het onderhoud van de sanitaire blokken.

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor :

  • controle beheer exploitatie, respecteren van budgetten en marges, planning en administratie;
  • communicatie tussen uitbating en directie;
  • respecteren van wettelijke bepalingen.

2. KENNIS EN KUNDE

  • ervaring administratie;
  • inzicht ordenen staanplaatsen;
  • veiligheidswetgeving.

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • exploitatie : budget, personeel, klant;
  • administratie;
  • oplossingen volgens procedures.

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk;
  • met verantwoordelijken en personeel.

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : verslepen en plaatsen caravans;
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : werken met beeldscherm;
  4. Risico : ---

Functie : Assistent Kwaliteit en Preventie (M/V)

Code : HRC. REF 835

FUNCTIEOMSCHRIJVING USB

Afdeling : KWALITEIT EN PREVENTIE

Functiecategorie : VII

ORGANISATIE

Ressorteert rechtstreeks onder de Verantwoordelijke Kwaliteit/Preventieadviseur

DOEL

Organiseren en uitvoeren van administratieve en operationele werkzaamheden ter ondersteuning van de Verantwoordelijke Kwaliteit/Preventieadviseur

HOOFDTAKEN

  • Verwerkt arbeidsongevallendossiers en volgt ze op
  • Organiseert en verwerkt medische onderzoeken voor alle werknemers
  • Onderzoekt de bezoekrapporten aan de exploitaties van de Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk
  • Bezoekt de exploitaties voor het opstellen en verspreiden van de onderhoudsplannen van de verschillende exploitaties
  • Organiseert, plant en/of geeft de verscheidene, verplicht te volgen opleidingen (die eigen zijn aan de dienst, HACCP & Veiligheid) door het personeel van de exploitaties
  • Organiseert de jaarlijkse controle op wettelijk verplichte parameters (bvb. thermometers) van de verschillende exploitaties en volgt deze op
  • Assisteert bij het afnemen van hygiëne-audits en infrastructuur-audits bij het opstarten van een nieuwe exploitatie of op vraag van beheerders van bestaande exploitaties
  • Beantwoordt vragen inzake kwaliteit en preventie op het werk
  • Voert algemeen administratief ondersteunende taken van de dienst uit

CRITERIA

1. VERANTWOORDELIJKHEID

1.1. Invloed

Is verantwoordelijk voor:

  • beheer en opvolging van de arbeidsongevallendossiers
  • organiseren van medische onderzoeken voor werknemers
  • strikt opvolgen van de bezoekrapporten aan de exploitaties
  • opstellen en verspreiden van de onderhoudsplannen van de exploitaties
  • het geven van en/of het tijdig en correct inplannen van de verplicht te volgen opleidingen die eigen zijn aan de dienst, HACCP & Veiligheid
  • organisatie van de jaarlijkse controle op de thermometers van de exploitaties
  • assisteren bij hygiëne- en infrastructuuraudits van nieuwe of bestaande exploitaties
  • administratieve ondersteuning van de dienst

1.2. Gevolgen

  • werknemersongenoegen veroorzaakt door het niet correct opvolgen van arbeidsongevallen en/of medische onderzoeken
  • juridische gevolgen wegens het niet volgen van de reglementeringen inzake controle van de exploitaties (bvb. thermometercontrole)
  • mogelijk negatieve impact op hygiëne en gezondheid van werknemers en bezoekers van de exploitaties
  • juridische impact

2. KENNIS EN KUNDE

  • kennis van de verschillende wetgevingen terzake
  • kennis van regels omtrent hygiëne/HACCP en veiligheid
  • praktische kennis administratieve procedures en gebruik van computersystemen

3. PROBLEEMOPLOSSING

  • antwoorden op technische vragen inzake kwaliteit en/of preventie
  • verkrijgen van informatie uit de exploitaties zonder rechtstreekse aansturing
  • volgt interne procedures of doet beroep op verantwoordelijke - zoekt naar alternatieven of werkt volgens operationele en functionele richtlijnen met toezicht van de verantwoordelijke

4. COMMUNICATIE EN OVERLEG

  • mondeling en schriftelijk, verkrijgen en verstrekken van gegevens, met intern en extern betrokken partijen
  • dienstverlenend,
  • kennis van de 2° landstaal, geschreven en gesproken

5. VAARDIGHEDEN

---

6. INCONVENIENTEN

  1. Zwaarte : ---
  2. Houding : ---
  3. Werksfeer : ---
  4. Risico : ---

Historiek
01/10/2007 31/12/2999 0308 Omschrijving van de functies - Administratie
01/10/2007 30/09/2007 0308 Omschrijving van de functies - Administratie
01/07/1997 30/09/2007 0308 0310 Omschrijving van de functies - Administratieve diensten-management